Praktisk bistand og hjemmesykepleie

Hjemmesykepleien Øst (Base på Gystadmyr bo- og aktivitet senter)

Mobil: 41709200, praktisk bistand. Mobil: 92491837 

Hjemmesykepleien Nord-vest (Base på Gjestad bo- og aktivitet senter)

  • Hjemmesykepleie og praktisk bistand har avdelingstelefon, Mobil: 41709241 
  • Vi har telefontid hverdager fra klokken 09:30 til 11:30 og 13:00 til 15:00. 
  • Hvis du venter på hjelp av hjemmesykepleien, minner vi om at det kan skje forsinkelser. Dersom du har behov for hjelp utenom de faste besøkene, ber vi deg bruke trygghetsalarm.
  • Dersom det haster ber vi deg om å holde linjen så vil du få kontakt med en ansatt i avdelingen.  
  • Ved øyeblikkelig hjelp ring 113 eller legevakten 11611 
  • Viktig: Dere får ikke opptattsignal på linjen når dere står i kø, så hold linjen.

Hjemmesykepleien Sør (Base på Kløfta bo- og aktivitet senter)

Kommer informasjon

 

Vi er opptatt av at du kan mestre livet ditt best mulig selv. Vi vil derfor spørre:

Hva er viktig for deg?

Hva du kan forvente av oss:

  • Vi overholder taushetsplikten
  • Vi samarbeider med deg om innholdet av tjenesten
  • Vi gir deg informasjon, råd og veiledning
  • Du får en kontaktperson, men vil motta hjelp fra flere medarbeidere
  • Ved behov samarbeider vi med interne samarbeidspartnere, fastlege og sykehus
  • Tjenester i hjemmet skal være avtalt i forkant
  • Tjenesten er avhengig av fleksibilitet, det vil si at tidspunkt for hjelp kan variere. De som av helsemessige årsaker trenger fastsatte tidspunkt vil få det
  • Vi viser hverandre gjensidig respekt uavhengig av etnisk bakgrunn, livssyn, alder og kjønn
  • Tjenesten vil bli fortløpende vurdert og vil økes eller reduseres etter behov

Viktig å være oppmerksom på:

  • Helsepersonell har dokumentasjonsplikt
  • Tjenesten vil bli fortløpende vurdert og vil økes eller reduseres etter behov
  • Kommunale trygghetsalarmer blir besvart og betjent av hjemmesykepleien